Atributii ale Oficiului Arhiva:
- Intocmeste, pe baza propunerilor celorlalte compartimente, nomenclatorul arhivistic al Institutiei, termenele de pastrare si urmareste aplicarea acestora in conformitate cu prevederile Legii nr.16/1996 – Legea Arhivelor Nationale;
- Preia periodic de la compartimentele din Institutie, pe baza de proces – verbal, documentele ce trebuie pastrate in arhiva;
- Asigura aranjarea documentelor pe criterii de temporalitate si specialitate;
- Asigura pastrarea documentelor in arhiva in conditii optime pentru a evita degradarea acestora;
- Ia masuri cu privire la conservarea, selectionarea arhivei si predarea materialelor selectate la Arhivele Nationale sau, dupa caz, agentilor economici de colectare a deseurilor;
- La solicitarea compartimentelor din cadrul institutiei sau a altor solicitanti, elibereaza copii dupa actele arhivate cu caracter public;
- Intocmeste adeverinte privind vechimea in munca a angajatilor institutiilor a caror evidente se afla spre pastrare in arhiva Unitatii Administrativ Teritoriale a Municipiului Braila;
- In caz de pierdere, alterare, distrugere sau sustragere de documente sesizeaza organul executiv si politia.