Atributii ale CENTRULUI DE INFORMARE PENTRU CETATENI:
- Asigura informarea cetatenilor cu privire la serviciile oferite de institutie;
- Asigura aplicarea prevederilor Legii nr.52/2003 privind transparenta decizionala, fiind responsabili pentru relatia cu societatea civila privind propunerile, sugestiile si opiniile persoanelor interesate cu privire la proiectele de acte normative propuse conform cerintelor legii privind transparenta decizionala in administratia publica;
- Organizeaza intalniri in care se dezbat public proiecte de acte normative, toate recomandarile urmand a fi remise Consiliului Local, precum si structurilor competente din subordinea acestuia;
- Contribuie la dezvoltarea programelor de implicare a cetatenilor in viata comunitatii in colaborare cu alte institutii sau organizatii ale societatii civile;
- Asigura aplicarea Legii nr.544/2001 privind liberul acces al cetatenilor la informatiile de interes public, inclusiv prevederile privind relatia cu mass media;
- Asigura stabilirea de contacte si realizarea unor comunicari eficiente cu reprezentantii Mass-Media;
- Asigura periodic sau de fiecare data cand activitatea institutiei ori a autoritatii publice prezinta un interes public imediat, difuzarea de comunicate, informari de presa, organizarea de conferinte de presa, interviuri;
- Intocmeste anual raportul privind accesul la informatiile de interes public.