- Cererea de transcriere a certificatului sau extrasului de naştere se adresează primarului unităţii administrativ – teritoriale pe raza căreia îşi are domiciliul unul dintre părinţi, în nume propriu sau prin împuternicit cu procură specială, însoţită de următoarele documente:
-
- Certificat de naștere, cu apostilă, supralegalizare, după caz sau extras de naștere multilingv, eliberate de autorităţile străine – original;
- Traducerea certificatului de naștere și legalizarea acesteia în România, ori la misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României în străinătate – original;
- Certificatele de naştere ale părinţilor – originale;
- Certificatul de căsătorie al părinţilor (dacă este cazul) – originale;
- Actele de identitate sau pasapoarte (dupa caz) – originale;
- Declaraţie, dată de părintele care declară, în faţa ofiţerului de stare civilă, în cazul în care aceștia au domicilii diferite în actele de identitate.
În cazul în care persoana îndreptățită nu se poate prezenta, împuternicitul trebuie să prezinte:
-
- Procură specială autentificată (dată la notar public, în țară; în străinătate – la notar public (apostilată/supralegalizată, după caz, și tradusă prin traducere legalizată în România) sau la misiunile diplomatice/oficiile consulare de carieră ale României;
- Act de identitate mandatar – original.
Termenul de soluționare a dosarelor este de 30 de zile.
Transcrierea pote fi solicitată și la Ambasada sau Consulatul României din țara unde vă aflați. Dacă părinții au domiciliul în străinătate și nu au avut niciodată domiciliul în România, cererea se depune la Direcția de Stare Civilă a Sectorului 1 București.
- Cererea de transcriere a certificatului sau extrasului de căsătorie se adresează primarului unităţii administrativ – teritoriale pe raza căreia îşi au domiciliul comun soţii sau dacă soţii au domicilii diferite în ţară, la oricare dintre cele două primării pe raza cărora aceştia îşi au domiciliul, în nume propriu sau prin împuternicit cu procură specială, însoţită de următoarele documente:
-
- Certificat de căsătorie, cu apostilă, supralegalizare, după caz sau extras de căsătorie multilingv, eliberate de autorităţile străine – original;
- Traducerea certificatului de căsătorie și legalizarea acesteia în România, ori la misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României în străinătate – original;
- Certificatele de naştere – originale;
- Actele de identitate sau pasapoarte (dupa caz) – originale;
-
Declaraţii notariale, din partea ambilor soţi, dacă sunt cetăţeni români, sau numai a cetăţeanului român, cu privire la numele de familie purtat după căsătorie, în cazul în care în certificatul sau extrasul de căsătorie procurat din străinătate nu se face referire la numele de familie al soţilor după căsătorie.
În cazul în care persoana îndreptățită nu se poate prezenta, împuternicitul trebuie să prezinte:
-
- Procură specială autentificată (dată la notar public, în țară; în străinătate – la notar public (apostilată/supralegalizată, după caz, și tradusă prin traducere legalizată în România) sau la misiunile diplomatice/oficiile consulare de carieră ale României;
- Act de identitate mandatar – original.
Termenul de soluționare a dosarelor este de 30 de zile.
Transcrierea pote fi solicitată și la Ambasada sau Consulatul României din țara unde vă aflați.
- Cererea de transcriere a certificatului sau extrasului de deces se adresează primarului unităţii administrativ – teritoriale pe raza căreia îşi are domiciliul solicitantul sau la ultimul domiciliu al decedatului, însoţită de următoarele documente:
-
- Certificat de deces, cu apostilă, supralegalizare, după caz sau extras de deces multilingv, eliberate de autorităţile străine – original;
- Traducerea certificatului de deces și legalizarea acesteia în România, ori la misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României în străinătate – original;
- Act de identitate decedat – original;
- Certificat de naştere decedat – original;
- Certificat de căsătorie, dacă este cazul – original;
- Livret militar sau, după caz, adeverinţa de recrutare a celui decedat;
- Actul de identitate al solicitantului în original și certificatul de stare civilă pentru a stabili legătura de rudenie.
În cazul în care persoana îndreptățită nu se poate prezenta, împuternicitul trebuie să prezinte:
-
- Procură specială autentificată (dată la notar public, în țară; în străinătate – la notar public (apostilată/supralegalizată, după caz, și tradusă prin traducere legalizată în România) sau la misiunile diplomatice/oficiile consulare de carieră ale României;
- Act de identitate mandatar – original.
Dacă declarantul nu poate prezenta certificatele de stare civilă şi/sau actul de identitate al persoanei decedate, acesta declară, în fața oficețuluid e stare civilă, motivul neprezentării acestora, precum şi datele de stare civilă ale decedatului.
Termenul de soluționare a dosarelor este de 30 de zile.